Hej

Det verkar finnas ett stort intresse för en sån här blogg som vi precis har skapat. Och de är kanske inte så konstigt med tanke på att många har blivit lurade att sitta i flera timmar med designer för att sedan få höra att personen ifråga inte ska ha den.
Att göra en design är som vilket jobb som helst, anser vi, du går definitivt inte till jobbet och jobbar i 8-9 timmar för att sedan inte få betalt, det är helt befängt.
Eller som en ny läsare skrev: Det är ungefär som att beställa en skräddarsydd klänning och sedan aldrig komma och hämta den. Så då står den där utan köpare och med hennes mått och standard. Man lägger ner timmar och timmar på just att den skall passa beställarens önskemål med aldrig kommer kunden tillbaka igen.

Men vi ska inte glömma att de finns många s k designers därute som lurar köpare på pengar och de tycker vi också ska lyftas fram och uppmärksammas och är det riktigt allvarligt bör man fundera på att polisanmäla!

Har man gjort något sådant här som beskrivs ovan så tycker jag att man ska varna andra designers så de slipper kasta timmar på någon som egentligen inte vill ha din hjälp alls. Och tycker man det är fel? Då behöver man inte läsa, fritt val. Krysset finns uppe i högra hörnet.

Mvh Designscams

6 kommentarer

2009-10-19 @ 07:16:47
Skaparna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra blogg!! Jag beställde en design förut av en tjej som skrivit här i kommentarerna hos er, som inte lyssnade på mig och gjorde som hon ville.. ändå skulle hon ha betalt och var väldigt otrevlig och oföskämd.. betalar jag dyra pengar vill jag inte ha en design som någon annan bestämmer utseende på =( Ni förstår säkert vem jag menar, inte konstigt att det bara är hon som verkar tycka denna sida är dålig med =( Keep up the good work!!

2009-10-19 @ 07:57:11
Postat av: petra

svar: Superbra blogg! Nej jag har inte varit med om någon oseriös köpare, än. Men händer det så kommer jag absolut höra av mig!!

2009-10-19 @ 09:41:12
URL: http://petrras.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo självklart! Jag kan ge er endel namn om ni vill ?

2009-10-19 @ 10:42:15
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag råkade ut för det idag faktiskt så jag Kan väl ändra mig (förlåt haha) En tjej som heter Linnea har beställt och samma visa där.. hon får se den och hon godkänner den. Men sen blir det knäpptyst. Hon hör inte av sig och idag fick jag tag på henne då hon sa att de kändes onödigt då hon inte bloggar lika mycket. Då skrev jag att jag har ju jobbat med denna design till henne.. Jaja tråkigt värre

2009-10-19 @ 10:45:50
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Elin - Design&Makeup

Ja dåliga designare är också viktigt att ta upp, gör det :)



2009-10-19 @ 12:47:21
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: vesna.blogg.se

jättebrablogg=)

2009-10-19 @ 13:39:31
URL: http://vesna.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (bara för designscam)


URL:


Kommentar: